Gyorskereső

vitaminok ● nébih ● egészség ● hungarikum ● ásványi anyag ● gyümölcs ● adalékanyag ● zöldség ● minőség ● húspép ● tej ● e-szám ● tejtermék ● párizsi ● vesebab ● négerbab ● fehér bab ● gyöngybab ● bab ● felvágott ● élelmiszerárak ● húskészítmény ● élelmiszer-ellenőrzés ● teszt ● fűszerpaprika ● ksh ● kenyér ● cukor ● szennyezettség ●

Kezdőlap >> | Lapozgató >> | Kalkulátorok >>

Kalkulátorok

Kíváncsi a saját testtömeg index (Body Mass Index) értékére, esetleg az ideális súlyára? Szeretné tudni, vajon mennyi fehérjét, vagy zsírt lenne szabad fogyasztania naponta, vagy mennyi lehet a napi energiafelhasználása? Mindezeket, és még egyéb dolgokat is megtudhat az oldalon található kalkulátorok használata folyamán. Mindegyik használata rendkívül egyszerű, és magáért beszél. A kapott adatok csak tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik a szakorvosi javaslatokat.


Ideális testsúly - Normál testsúly

Testmagasság (cm)

cm

Nem

Ideális testsúly alatt értjük a legalacsonyabb, még egészségesnek számító testsúlyt, ha kevesebbet nyomunk a mérlegen, akkor soványnak számítunk. A normál testsúly egy adott ember magassághoz tartozó átlag testsúly. Efölött az ember túlsúlyosnak számít.

Testtömeg index (Body Mass Index - BMI)

Testsúly (kg)

kg

Testmagasság (cm)

cm

Amennyiben az eredmény 18,5 pont alatt van, soványságról, 18,5 - 25,0 között normál súlyról, 25,0 - 30,0 között enyhe túlsúlyról, 30,0 felett pedig túlsúlyról beszélünk.

Optimális pulzusszám

Ezen az oldalon kiszámíthatja maximális, és optimális pulzusszámát, mellyel célzottan elősegítheti a zsírlebontást, növelheti a kitartását, de javíthatja a szív- és érrendszer kondícióját is.

Életkor

év

Nem

Az aerob pulzus tartományban az izomsejtek az energiát az elraktározott zsírok, és szénhidrátok lebontásával szerzik meg. Ilyen pulzusszám esetén a szív-és érrendszer, az anyagcsere, és tüdő van a legintenzívebben igénybe véve. Az anaerob tartományban a leghatékonyabb az izomépítés. A maximális pulzusszám elérését, illetve hosszú időn át történő fenntartását lehetőleg kerülni kell, mert egyes embereknél károsodhat a szív.

Az ember napi energiaigénye

Testmagasság (cm)

cm

Testsúly (kg)

kg

Életkor (év)

év

Nem

A testmozgás intenzitása

Az alap energiaigény mögött az az energia mennyiség rejlik, melyet az ember csupán az életfenttartáshoz használ fel, minden testmozgást nélkülözve (pl. alvás alatt). A teljes energiaigény a testsúly megtartásához szükséges mennyiség.

Az ember napi folyadékigénye

Testsúly (kg)

kg

A fenti mennyiség elfogyasztása átlagos külső hőmérsékleten folytatott normál testi tevékenység esetén javasolt. Alapvetően mindig jobb inkább többet inni, mint a javasolt mennyiséget nem elfogyasztani. A legjobb szomjoltó a víz, és a cukormentes tea (de nem a fekete, vagy zöld fajtája).

Az ember napi fehérjeigénye

Testsúly (kg)

kg

Életkor

Nem

Az itt kiszámított fehérje mennyiség csak egy általános irányérték. Például azoknak a sportolóknak, akik inzenzív izomépítést folytatnak, az átlagos 0,9 g/nap mennyiség felett további 0,2-0,3 g fehérje bevitelre van szükségük. Szoptatós anyák fehérje igénye még ettől is megasabb lehet.

Az ember napi zsírigénye

Testmagasság (cm)

cm

Testsúly (kg)

kg

Életkor

év

Nem

A testmozgás intenzitása

A kalkulált napi zsírigény csak irányadó mennyiség, melyet befolyásolhatnak bizonyos körülmények, mint például terhesség, nehéz testi munka, stb.

Walking Index (WI)

Időtartam (perc)

perc

Időtartam (másodperc)

másodperc

Pulzusszám

pulzus/min

Testtömeg index (BMI)

BMI

Életkor

év

Nem

A walking index visszajelzést ad az Ön testi erőnlétéről. A következőképpen járjon el: sík terepen (pl. sportpálya) tegyen meg 2 km távot úgy, mintha nagyon sietne, de semmiképpen ne fusson! Úgy igyekezzen megválasztani a sebességét, hogy ne fulladjon ki a táv végére teljesen! Jegyezze fel az időt, ami alatt megtette a távot (perc, másodperc), mérje meg a pulzusát (szívverés/perc). Töltse ki értelemszerűen az űrlapot, és kattintson a kiszámol gombra! Ha az érték 130 felett van, akkor Ön walking indexe kiváló, 110-130 értékek között jó, 90-110 között közepes, 70-90 között gyenge, és 70 alatt nagyon gyenge.


Tetszett a cikk? Lájkolja, és ossza meg ismerőseivel!

Partnereink

Kíváncsi partnereink termékeire? Szeretne többet megtudni róluk? Kattintson a képekre, és látogassa meg weboldalukat!

Eddig 108706 látogatónk volt

Legfrissebb feltöltések...

Élet, erő, egészség - a tej (2. rész)

Feltöltve: 2018-11-19

Októberben 3,8%-kal nőttek az árak

Feltöltve: 2018-11-13

Nem nyomon követhető borjúhús miatt bírságolt a Nébih

Feltöltve: 2018-11-13

Élet, erő, egészség – a tej (1. rész)

Feltöltve: 2018-11-06

Termékbemutatók...

100% libamáj titok, konzervbe zárva...

Feltöltve: 2018-09-14

Békési Moruga - Egy igazán csípős kolbász

Feltöltve: 2018-02-28

Egy igazi magyar finomság: Tepertő

Feltöltve: 2017-11-11

Így vásárolj fűszerpaprikát

Feltöltve: 2017-11-06

© Élelmiszerteszt.hu - Minden jog fenntartva • Készítette: Quasar

a lap tetejére