Gyorskereső

vitaminok ⚫ ásványi anyag ⚫ egészség ⚫ gyümölcs ⚫ hungarikum ⚫ adalékanyag ⚫ zöldség ⚫ minőség ⚫ fehér bab ⚫ bab ⚫ vesebab ⚫ gyöngybab ⚫ négerbab ⚫ e-szám ⚫ húspép ⚫ felvágott ⚫ párizsi ⚫ tejtermék ⚫ húskészítmény ⚫ tej ⚫ fűszerpaprika ⚫ teszt ⚫ cukor ⚫ összetevők ⚫ nébih ⚫ csirke ⚫ allergia ⚫ pulyka ⚫ hal ⚫ húsok ⚫ kenyér ⚫ kalória ⚫ termékjelölés ⚫ füstölés ⚫ ízfokozó ⚫ virsli ⚫ köret ⚫ sertéshús ⚫

húsok ⚫ vörös húsok ⚫ tévhit ⚫ egészség ⚫

Tévhit-sorozat - A vörös hús

Az élelmiszeripar iránti bizalom és a fogyasztói tudatosság növelését hiteles, szakmailag is megalapozott információk terjesztésével érhetjük el – ez mindannyiunk közös érdeke. Például a vörös hús kapcsán is több téves információ kering.

Tévhit: a vörös hús fogyasztása káros az egészségre!

Magyarázat: Sokakat megrázott a WHO 2015-ben közzétett jelentése, amely szerint a vörös húsokat (pl. marha, sertés, bárány stb.) lehetséges rákkeltőként, a feldolgozott hústermékeket pedig az emberre rákkeltő csoportba sorolta. A legújabb feltételezés arra a hipotézisre épül, hogy a vörös húsok nagy mennyiségű és hosszú távú fogyasztása gyulladáshoz vezet, a gyulladás pedig növeli a tumorképződés kockázatát. Azonban pont a „mumusként” számon tartott gén (Neu5Gc) volt a felelős az evolúció során őseink agyi kapacitásának növekedéséért is, azaz a húsfogyasztásnak köszönhetjük az „eszünket”.

A táplálkozástudomány szerint a fehér- és vörös húsok közötti különbséget a mioglobin tartalmuk adja. A vörös hús izomszöveteiben több ilyen oxigénkötő fehérje található, ami pedig az általa megkötött vas ionok miatt vörös színű. A vörös hús, mint kiváló energiaforrás az agyunk működésénél ma is fontos szerepet tölt be: bár az agyunk a testsúlyunk mindössze 2 százalékát teszi ki, energiabevitelünk 20 százalékát veszi igénybe. A húsban lévő karnozin agyunkat az öregedéstől is védi, jelentős az omega-3 zsírsav- (DHA) és B12-vitamin-tartalma. Mindemellett kiváló ásványianyag-forrás is: jelentős a vas-, cink-, nátrium-, kálium- és kalciumtartalma.

A marhahús például a vas mellett kiemelkedő foszforforrás is, ami a csontjaink alapvető tápanyaga. A sertéshús ötször több B1-vitamint tartalmaz más állatok húsához képest, a belsőségek pedig nagy mennyiségben tartalmaznak A-és D-vitamint. Ahogy a legtöbb élelmiszernél, itt is fontos az alapanyag minősége, valamint az étel elkészítési módja! Az átgondoltan és jól elkészített vörös hús ételek semmivel sem egészségtelenebbek, mint a fehér húsok.

Táplálkozási szokásaink és szervezetünk reagálása az elfogyasztott élelmiszerekre egyénenként gyakran eltérő, és jelentős mértékben függ az életmódtól, a genetikától, lakóhelyünk földrajzi adottságaitól, az életkortól és öröklött táplálkozási szokásainktól. A kiegyensúlyozott étrend az egészséges életmód egyik legfontosabb eleme, és ennek a mértékletes hús- és húskészítmény-fogyasztás is része.

Feltöltve: 2018-04-13

Forrás: NAK ▶▶

Megnézve: 57


Tetszett a cikk? Katt a tetszik, és megosztás gombokra!


Hozzászólások

Amennyiben szeretne hozzászólni a témához, kérjük regisztráljon a regisztráció menüben! Az ott bejegyzett felhasználónevével, és jelszavával tud majd itt belépni. A felhasználók e-mail címe nem jelenik meg nyilvánosan.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a szerkesztőség nem folytat véleménycserét a hozzászólásokban. Amennyiben kérdésük lenne hozzánk, e-mailben állunk szíves rendelkezésükre. A hozzászólások tartalmáért az Élelmiszerteszt üzemeltetője semminemű felelősséget nem vállal, és fenntartja magának a jogot felhasználók indoklás nélküli kizárására.

Szeretnénk megkérni Önöket, hogy a hozzászólásokban mellőzzék a trágár szavakat, megőrizve ezzel a téma fontosságát, és komolyságát! Köszönjük szíves megértésüket!

felhasználónév
jelszó
bizkod Írja be a képen látható biztonsági kódot!


Partnereink

Kíváncsi partnereink termékeire? Szeretne többet megtudni róluk? Kattintson a képekre, és látogassa meg weboldalukat!

Eddig 82057 látogatónk volt